. សិក្សាពី Chart
of Accounts:
នៅពេលដែលអ្នកបង្កើតក្រុមហ៊ុនរួច
ជំហានបន្ទាប់អ្នកត្រូវបង្កើតប្លង់គណនី។ ជាការ សំខាន់ណាស់
មុននឹងកត់ត្រាប្រតិបត្តិការរបស់ក្រុមហ៊ុនណាមួយ អ្នកត្រូវបង្កើតប្លង់គណនីជាមុនសិន
ព្រោះអ្វីដែលអ្នកបានឃើញកក្នុងរបាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុគឺវាអាស្រ័យទៅលើអ្វីៗដែលអ្នកបានបង្កើតក្នុងប្លង់គណនីរបស់អ្នក។
នៅពេលដែលយើងកាន់បញ្ជីគណនេយ្យ នៅក្នុងស្ថាប័នណាមួយនោះ
យើងត្រូវតែធ្វើ ការកត់ត្រា និងតាមដាននូវ រាល់ income ដែលបានមក
និងកន្លែងដែលត្រូវរក្សាវាទុក។ ក្នុងនោះយើងក៏ត្រូវកត់ត្រាពី អ្វីដែលបានexpense និងអ្វីដែលត្រូវបាន Pay ផងដែរ។
យើងធ្វើការតាមដានលំហូរសាច់ប្រាក់ទាំងនេះជាមួយនឹង List នៃ Accounts មួយដែល
ត្រូវបានហៅថា Chart of Accounts ។
Chart of Account គឺជា Complete
List នៃ Business’s Account និង Balance របស់ Business ។
ដើម្បីបង្ហាញ Chart of Account នោះសូមអនុវត្តតាមជំហានដូចខាងក្រោម:
1. ចុច Lists
Menu >
2. Chart of Accounts >
Inactive: មានន័យថាចំពោះគណនីណាមូយដែលអ្នកបានបង្កើតហើយអ្នកគូសសញ្ញា
þ ក្នុងប្រអប់នេះ
គណនីនោះនឹង ផ្អាកធ្វើការកត់ត្រាជាបណ្តោះអាសន្ន។
Account Beginning Balance: សម្រាប់បញ្ចូលសមតុល្យដើមគ្រានៃប្រទេសគណនី
ដូចជា ទ្រព្យ បំណុល និង មូលធន។
សិក្សាពី Assets,
Liabilities, Equity:
> Assets គឺជាទ្រព្យសម្បត្តិរបស់ក្រុមហ៊ុនដែលមាន
ហើយក្នុងនោះរួមបញ្ចូល ទាំងអ្វី ដែលក្រុមហ៊ុនជំពាក់អ្នកផ្គត់ផ្គង់និងអ្វីដែលអតិថិជនជំពាក់យើងវិញ។ Money ដែលគេ
ជំពាក់យើងត្រូវបានហៅថា A/R (Account Receivable) ដែល QuickBooks ប្រើប្រាស់វា
ដើម្បី តាមដាននូវរាល់ Money ដែលគេជំពាក់យើង។
ជាទូទៅ Asset មានដូចជា:
-
Checking Accounts : គឺជា Back
Account ដែលយើងអាចដក Money សំរាប់ប្រើប្រាស់
ដែលក្នុងនោះវា ត្រូវបានបែងចែកជា 2 ប្រភេទគឺ Cash
on Hand និង Cash in Bank។
- Saving
Accounts : គឺជា Bank Accounts មួយដែលសំរាប់ដាក់ប្រាក់សន្សំ
ដែលមានការប្រាក់បន្ថែម។
- Petty
Cash : គឺជាប្រាក់លំអិត(លុយរាយ) ដែលត្រូវបានប្រើប្រាស់សំរាប់
ចាយវាយតិចតួចនៅក្នុងក្រុមហ៊ុន។
- Fixed
Assets : គឺជាទ្រព្យ អចលកម្មក្នុងក្រុមហ៊ុន (Equipment ឬ Trucks) ។
- Inventory : គឺជា Asset មួយសំរាប់ Store ទំនិញឬសន្និធិទាំងអស់នៅក្នុង
ក្រុមហ៊ុន។
- Undeposited Funds : គឺជាប្រាក់ដែលមិនទាន់បានដាក់ចូលទៅ Bank ។
> Liabilitie គឺជាអ្វីដែលក្រុមហ៊ុនយើងបានជំពាក់ទៅកាន់អ្នកផ្គត់ផ្គង់
ដែលភាគច្រើនវាជា Bill ដែលយើងមិនទាន់ បាន Pay នៅឡើយ ហើយវាត្រូវបានកត់ត្រានៅក្នុង A/P (Account
Payable) ។ QuickBooks ប្រើប្រាស់Accounts
Payable ដើម្បី តាមដាននូវ Money ដែលយើងបានជំពាក់អ្នកផ្គត់ផ្គង់។
ជាទូទៅ Liabilities មានដូចជា:
- Loan : គឺជាបំណុលដែលបានខ្ចីពីគេដោយមានចុះកុងត្រាត្រឹមត្រូវហើយបន្ថែមនឹងការប្រាក់។
- Unpaid Bill : គឺជា Bill ដែលមិនទាន់បានចំនាយជាសាច់ប្រាក់ឬ Check នៅឡើយ។
- Sales Tax : គឺជាពន្ធបន្ថែមពីលើតំលៃនៃផលិតផលដែលត្រូវលក់ចេញ។
- Payroll Tax : គឺជាពន្ធដែលត្រូវកាត់ពីបុគ្គលិក
ដោយបង់ទៅកាន់រដ្ឋ។
> Equity គឺជាទ្រព្យសម្បត្តិរបស់ម្ចាស់ក្រុមហ៊ុន
ឬស្ថាប័នពិតប្រាកដ បន្ទាប់ពីដក Liabilities ចេញទាំងអស់។
Equity = Assets – Liabilities, Assets= Liabilities+
Equity
ប្រសិនបើយើងបានលក់ Assets របស់យើងទាំងអស់ដែលមាន
ហើយសងទៅ Liabilities ដែលបានជំពាក់គេ នោះ Money ដែលនៅសល់គឺជា Equity ។
Equity គឺជាអ្នកឆ្លុះបញ្ចាំងពីការរីកចំរើននៅក្នុងក្រុមហ៊ុន
ឬស្ថាប័ន ដែលវាត្រូវបានកើនឡើងដោយផ្អែកលើ ប្រភទបីដែលមានដូចជា:
- Money ដែលត្រូវបាន
វិនិយោគបន្ថែមដោយ Owners
- Money ដែលជាប្រាក់ចំនេញបាន
ពីដំនើការ Business នៅក្នុងកំឡុងពេលណាមួយ
- Retained Earings គឺជាចំនេញរក្សាដែលត្រូវបានរក្សាទុកក្នុងកំឡុងពេលមុន
ដែលវាមិនទាន់ត្រូវបានដកចេញ ដោយ Owner ។
ប្រសិនបើយើងជា Owners គឺយើងអាចធ្វើការ
ដកប្រាក់ចេញពី Business បានផងដែរ
ដោយវាត្រូវបានកត់ត្រា នៅក្នុង Owner’s Drawing ដែលវានឹងធ្វើការឲ Equity ត្រូវបានថយចុះ។ ប្រសិនបើយើងជាប្រភេទក្រុមហ៊ុន ឯកកម្មសិទ្ធ នោះ
គឺយើងអាចធ្វើការត្រួតពិនិត្យទៅលើ Owner’s Equity ដែលបានបង្កើតឡើងដោយ QuickBooks នៅក្នុង Balance Sheet ។
ភាពខុសគ្នារវាង Cash Vs.
Accrual Bookkeeping:
នៅពេលដែលយើងចាប់ផ្តើមដំនើការ Business គឺមាន Bookkeeping
Method ចំនួនពីរសំរាប់ប្រើប្រាស់ដែលក្នុង នោះមានដូចជា Cash
Basis និង Accrual Basis។
> Cash Basis:
វាគឺជាវិធីសាស្ត្រក្នុងការទូទាត់ចំនូលឬចំនាយ
នៅពេលដែល Money ត្រូវបាន Pay ទៅលើ Bill ឬ Money ទទួល បាននៅពេលអតិថិជនទិញទំនិញ ឬសងថ្លៃជំពាក់ពីមុន។ ប្រសិនបើយើងកំនត់ថា
អ្វីដែលយើងជំពាក់គេមិនទាន់ ជាចំនាយ ដោយរងចាំរហូតដល់សងគេរួចរាល់
ឬអ្វីដែលគេជំពាក់យើងមិនទាន់ជាចំនូល ដោយរងចាំរហូតដល់ គេសង នោះយើងត្រូវប្រើប្រាស់ Cash
Basis Method ។
> Accrual Basis:
វាគឺជាវិធីសាស្ត្រមួយក្នុងការទូទាត់ ជាចំនូលឬចំនាយ
នៅពេលដែលមានការ ទិញឬលក់កើតឡើងទោះបីជាមិន ទាន់ទទួលឬចំនាយប្រាក់ក៏ដោយ។
ប្រសិនបើយើងកំនត់ថា អ្វីដែលយើងបានលក់ទោះបីជាគេជំពាក់ ឬបង់ថ្លៃ នោះ ជាចំនូល
និងអ្វីដែលយើងជំពាក់គេឬយើង Pay ជាចំនាយ នោះយើងត្រូវប្រើប្រាស់ Accrual Basis Method ។
ក្រុមហ៊ុនឬស្ថាប័នជាច្រើនរើសយក Accrual Basis Method សំរាប់ប្រើប្រាស់នៅក្នុង Business ដោយវាបង្ហាញពី
ស្ថានភាពហិរញ្ញវត្ថុរបស់ Business មានលក្ខណៈពិតនិងត្រឹមត្រូវជាង Cash
Basis Method ។
0 comments:
Post a Comment